25/04/2011

I Tananger



Fikk litt tid til diverse småjobber i Tananger.
Seilasen nedover ble travel nok. Glemte å få med meg antenna til plotteren,
så det ble PC og GPS-mus inne på kartbordet. Hadde med cmap's kartbøker som ble benyttet ute i cockpit'en.

Med mange ombord som krever oppmerksomhet ble det lite tid til dypdykk i instruksjonsbøker mm. Det lå et helt skap med papirer med mye interessant lesning,alt sirlig oversatt til dansk fra tysk.

12V uttaket ved kartbordet gikk i stykker første kvelden ombord.
Jeg var muligens litt hardhendt da jeg skulle kople til en cig.tenner fordeler.
Demonterte den og den var det bare å kassere. Det viste seg å være enda ett uttak rett under den defekte, men den hadde en annen plugg, men jeg hadde tatt med meg en hjemmelaget greie og pluggen på denne passet, så nå er det 12V ved kartbordet igjen.

Fikk tatt en bedre titt i motor rommet. Fortsatt er oljelekkasjen på gearet tett,
veldig godt at feilen ble oppdaget til slutt.

Fant mulighet for strøm på kaien og koplet opp landstrøm,
slik at diverse kunne bli ladet uten å måtte kjøre igang generatoren.
Det ble kjølig på kvelden og diesel varmeren måtte startes.
Gir bra varme til akterlugar, bad og salongen.

Etter alt dette balet måtte dusjen testes for første gang.
Bra trykk og bladebatteriet regulerte temperaturen fint.
Utpumpingen fra dusjkaret likeså. Herlig å få frisket seg opp litt.

Tok kveld litt før kl. 23 etter nok en lang dag.

No comments: